Připravte se na chmurné počasí, posilněte svou obranyschopnost

5.10.2018

Po mimořádně horkém létě přichází hektický a sychravý podzim. Letos ještě náročnější, protože při tropických teplotách si organismus moc neodpočinul. Jak si dobít baterky a posilnit imunitu před další chřipkovou sezónou? Máme pro vás tipy na potraviny a recepty z nich, se kterými se s přechodem do podzimního či zimního módu vypořádáte raz dva!


1. Zkuste detox

UGO OČISTA
Vsaďte na UGO Očistu, tedy ucelený detoxikační program, který díky odlehčení jídelníčku pomáhá organismu znovu se nastartovat a připravit se na náročné období zimních měsíců. UGO Očista představuje devítidenní program, který se skládá ze tří dnů s lehkým jídelníčkem, tří dnů, během kterých se konzumují jen ovocné a zeleninovo-ovocné šťávy (2,5 litru na den) a končí opět třemi dny s odlehčenou stravou. Klíčové jsou ty tři “šťávové” dny, během kterých dopřáváte organismu v podstatě jen koncentrované zdraví a dáváte mu odpočinout od trávení a od mnoha nezdravých látek.

JAK TO FUNGUJE
Tím, že svému tělu odlehčíte jídelníček, mu také usnadníte regeneraci a vytvoříte tak prostor pro přirozený detox a s ním související příval energie. UGO Očista byla sestavená tak, aby splňovala správnou kombinaci jak potřebných živin, tak i pestrost a zajímavou chuť. Ovocné a zeleninové šťávy jsou ošetřené metodou paskalizace, tedy vysokým tlakem. Díky tomu vydrží déle čerstvé.

 Ugova čerstvá šťáva, (patro –2) či UGO salaterie (patro +2).


2. Nezapomínejte na vitamín C a železo

PROČ JE JÍST A Z JAKÝCH POTRAVIN JE ČERPAT
O důležitosti vitaminu C má většina lidí povědomí již od útlého dětství. Na význam železa ovšem velmi často zapomínáme. Pokud bychom dlouho zanedbávali jeho příjem, mohli bychom si přivodit celou řadu onemocnění. Nejzávažnější z nich je chudokrevnost.

Železo je v potravinách zastoupeno ve dvou formách – hem a non-hem. Formu hem najdeme především v živočišných zdrojích potravy bohatých na hemoglobin, tedy v červeném mase, rybách nebo drůbeži, a je pro tělo snadněji vstřebatelná. Zatímco non-hem železo se vyskytuje v rostlinných zdrojích potravy, jako například luštěninách, sušeném ovoci, obilninách a zelenině. Abyste tělu dodali z non-hem železa maximum, vždy jej kombinujte s vitamínem C, který kromě citrusových plodů naleznete i v kiwi, brokolici, zelí nebo černém rybízu.

Pokud upřednostňujete rostlinnou stravu před živočišnou, a nemáte tak přísun hem železa, sáhněte po červené řepě. Ta patří mezi tradiční léčiva proti chudokrevnosti. Váš salát bude zářit krásnou barvou a navíc zvýší odolnost vašeho organismu.

RECEPT NA SALÁT S ČERVENOU ŘEPOU A POLNÍČKEM:
*  4 ks středně velké bulvy červené řepy
*  balzamikový krém s příchutí fíků
*  2 hrsti polníčku
*  sýr feta
*  olivový olej
*  sůl a čerstvě namletý pepř
*  slunečnicová semínka

Předehřejte si troubu na 200 °C. Červenou řepu omyjte, osušte, pokapejte olivovým olejem, osolte, opepřete. Každou bulvu zabalte do alobalu a pečte 45 minut. Poté ji nechte zchladnout, oloupejte a nakrájejte na co nejtenčí plátky. Na talíř naskládejte spolu s polníčkem, zakápněte olivovým olejem a balzamikovým krémem. Poté posypte rozdrobeným sýrem a slunečnicovými semínky.

Čerstvé potraviny, Albert (patro –2).


3. Kombinujte přírodní antioxidanty a zdravé tuky

PROČ JE JÍST A Z JAKÝCH POTRAVIN JE ČERPAT
Mnoho druhů ovoce a zeleniny obsahuje takzvané karotenoidy. Jedná se o přírodní pigmenty dodávající potravinám, jako jsou například rajčata, mrkev a špenát, jejich krásně syté odstíny. Karotenoidy můžeme považovat za přírodní antioxidanty, které pomáhají organismu v boji proti předčasnému stárnutí buněk. Tyto důležité sloučeniny jsou rozpustné v tucích. Co to v praxi znamená? Když tělu dopřejete kombinaci ovoce či zeleniny a zdravých tuků, bude schopno přijmout mnohem více karotenoidů.

Mezi zdravé tuky rozhodně patří avokádo, lněné semínko, olivový olej a oříšky. Nebojte se tyto zdroje nenasycených mastných kyselin zařadit nejen do přípravy salátů, ale i osvěžujících ovocných či zeleninových koktejlů.

RECEPT NA VYVÁŽENÉ SMOOTHIE:  
*  1 pomeranč
*  ½ banánu
*  ½ zralého avokáda
*  1 hrst mandlí
*  50 ml mandlového nápoje

Všechny ingredience pečlivě rozmixujte a podávejte s čerstvým pomerančem k zakousnutí.

 Čerstvé potraviny, Albert (patro –2).

Zdroj fotografií: PR UGO, Shutterstock 

Klára
Mohlo by vás zajímat
12.3.2015
Od Petera