#Befresh: 3 zaručené tipy, jak skoncovat s jarní únavou

25.3.2017

Cítíte se stále unavená? Tak to nejste sama, jarní únava totiž opravdu existuje. Váš imunitní systém pracoval v zimě na plné obrátky, aby vás ochránil před všudypřítomnými bacily a chřipkami. Zabrat dostaly i naše energetické zásoby, které nás neustále chránily před  mrazem. Málo slunce a s ním spojený nedostatek vitaminů nám také nepomohl a tak teď, když už se sluníčko pomalu dere na povrch, to na nás padlo. Tělo je po zimě vyčerpané a my zažíváme klasickou jarní únavu. Proti ní se dá ale skvěle bojovat. Máme pro vás hned několik tipů a pomocníčků, díky kterým se jarní únavě vyhnete a budete se cítit fresh! 

1. Vyměňte kávu za Matcha Tea

Máte pocit, že bez kávy se nedokážete pořádně probudit a představa toho, že bez ní máte vydržet celý den, vás děsí? To jste se na kávě pravděpodobně stala závislá a je třeba ji něčím nahradit. Káva vám sice dodá energii rychlostí blesku, ale stejně tak rychle její účinky vymizí. Proto zkuste změnu. Matcha Tea obsahuje kofein a další látku podobnou kofeinu – theofylin, které vás rozhodně postaví na nohy. Věděli to již dávní samurajové. Na rozdíl od kafe má totiž Matcha Tea až zázračnou schopnost, díky které vám energie vydrží celý den. A pokud vám silný zelený čaj nechutná, můžete si z Matcha Tea udělat klidně čaj ledový s mátou a citronem. Na tom si skvěle pochutnáte a budete nabuzení na celý den. Nebo si můžete skočit do Bubbleology, kde vám připraví s Matcha Tea chutný drink.

Matcha tea drink, Bubbleology (Patro 2, -2). Matcha Tea prášek, dm drogerie market (patro -2). 

2. Barevný talíř

Barvy na nás působí pozitivně. A to ve všech možných provedeních. V přírodě, v našem šatníku a dokonce i na našem talíři. Jídelníček obohacený o ovoce a zeleninu všech barev dodá našemu tělu všechny potřebné látky a vitaminy. Naopak vynechte těžká smažená jídla, přeslazené pokrmy a snižte příjem masa a mléčných produktů. Tento krok vás navíc přiměje zkoušet nová zajímavá jídla a přidat na menu třeba také luštěniny, které jsou výborným zdrojem bílkovin, vlákniny i minerálních látek. Dopřejte si sezónní plody jara, například ředkvičky či polníček. Případně celoročně cibuli, česnek, mrkev, celer, zelí, pórek, brambory a další zdravé lehké pochoutky.

Ovocné jednohubky najdete takto připravené v Marks & Spencer Fresh Food (patro +1). Ovocné šťávy, UGOVA ČERSTVÁ ŠŤÁVA  (patro -2). Přílohy, Marks & Spencer Fresh Food (patro +1). 

3. Svačiny plné energie

Pro dostatek energie je také důležité nikdy nemít pocit hladu. V tu chvíli si také naše tělo začíná ukládat tuk protože je vyděšeno, že nedostane najíst, a tak tloustneme. Tomu můžete předejít tak, že budete mít vždy po ruce svačinku plnou energie. Tou je například proteinová tyčinka s kotvičníkem. Kotvičník zemní je skvělý pro posílení fyzické a psychické vitality, je přírodním afrodiziakem a doplňuje energii. Skvělá je také MaxSport Raw Paleo tyčinka, která je bezlepková a tvořená jen z kokosu, kešu ořechů, sušeného ovoce a kokosového oleje. A pokud chcete mít stále při ruce smoothie, ale nechcete ho nosit v nepraktickém kelímku, vsaďte na smoothie Natura Nuova Frulla BIO, které je  bez konzervačních látek a přidaného cukru. Díky svému složení pomáhá doplnit rychle energii, a to zejména zdravou a chutnou formou.

Tyčinky a smoothie na cesty, VITALAND (patro -2).

Zdroje fotografií: Pinterest a produktové fotografie firem

Klára
Mohlo by vás zajímat
30.5.2013
Od Sandry
28.8.2014
Od Petera